חידודים והבהרות

שלום לכל צופינו היקרים,

בזמן האחרון אנו נתקלים בכמה שאלות וטענות שקשה לנו להגיב להן. לשאלות הקשורות להוצאות ששחררנו באתר אנו בד"כ עונים באופן מיידי, לשאלות כלליות שחוזרות על עצמן אנו אפילו מוסיפים תגובה מסודרת בעמוד השאלות והתשובות שלנו ולתלונות וטענות ילדותיות אנו משתדלים לרוב לא להתייחס, כי יש אנשים ש… איך לומר זאת בעדינות, לא שווים את התגובה… עם זאת, הייתה תגובה אחת לאחרונה שזיעזעה אותנו במיוחד, בה הועלו טענות קשות כלפי הקבוצה.

נציין שהתגובה, שרמזה כי אנו פועלים עבור "רווח אישי", היא אולי הדבר המעליב והמשפיל ביותר שראינו במשך כל התקופה בה הקבוצה קיימת, וזה מה שגרם לנו לכתוב את הפוסט הזה.

אנו ננסה לענות לטענות הללו, יחד עם תיאור מפורט של שאר הדברים שמלווים את פעילות הקבוצה, בחלקים מסודרים לפי נושאים:

  1. ארכיון והפצה – כמעט מתחילת דרכנו, אנו עושים את מירב המאמצים כדי לספק לצופינו את הדרך הנוחה והמהירה ביותר להורדת השחרורים שלנו, לשם כך רכשנו את שרת הביטורנט. השרת הזה עובד ללא הפסקה ודואג שכולם יוכלו להשיג את ההוצאות שלנו מאז ומתמיד, וגם מנסה לשמור על הרוח השיתופית של הקהילה (מי שמוריד גם משתף לאחרים).
  2. תשתיות עבודה – כמות התכנים וצורת העבודה הפדנטית שלנו בפרוייקטים דורשים תשתיות עבודה מסודרות ותיעוד מלא של כל התהליכים בפרוייקטים: מערכת ניהול פרוייקטים, שרת אחסון ותיעוד של מסמכים, טראקר ביטורנט שמרכז את כל הטורנטים שלנו (ושל קבוצות פנסאב אחרות שאנו חולקים להן כבוד) ואתר אינטרנט שמנגיש את כל הפרטים המתארים את הפרוייקטים והפעילויות שלנו. כל אלו מערכות שפיתחנו לבד, בזיעת אפינו, ללא שום תמורה, ואנו משלמים בכל חודש מכיסנו הפרטי כדי לממן את השרתים המאחסנים אותן יחד עם כל הכלים הנלווים (מסד נתונים, סביבות ריצה של טכנולוגיות נדרשות וכו'…)
  3. תדירות הוצאות – אמנם אנו לא זמינים כמו בפרוייקטים הגדולים שהיו לנו בעבר, אך אנו עדיין מוציאים פרקים באופן שוטף ובשנה האחרונה הוצאנו חלק ניכר מהסדרה "נערת הקסמים מאדוקה מאגיקה", וממשיכים לעבוד עליה (ועוד כמה סדרות) בעוד אנו כותבים את הפוסט הזה.
  4. פעילות כללית – יש לנו כמה פרוייקטים שרמזנו ואפילו אמרנו לצופים שאנו הולכים להוציא, והם בשלבים נורא מתקדמים של העבודה (כמו למשל סדרת הסרטים של "ברזרק"), והם הולכים לצאת במוקדם או במאוחר. אנו לא מורכבים מצוות גדול במיוחד, וברגע שאיש מפתח באחד הפרוייקטים נתקל בקשיים בחייו הפרטיים, הפרוייקטים הללו נתקעים עד שמישהו מפרוייקט אחר מסיים את חובותיו הקודמים ויכול להיכנס לנעליו.
  5. שת"פ הקרנות הקולנוע עם ארגון אמא"י – לאחרונה יזמנו את שיתוף הפעולה עם אמא"י, שאמנם לא קשור ישירות להוצאות שלנו ברשת, אבל זו עבודה שאנו עושים למען הקהילה ולא רואים אגורה שחוקה מארגון אמא"י. הזמן שמוקצב לנו להפיק את התוצר הוא חודש ימים, וזה בזמן שאנו עובדים/משרתים בצבא/לומדים באוניברסיטה וכו'. הקהל שמגיע לאירועי ההקרנה של אמא"י הוא זה שנהנה מהתוצר, והתשלום מכרטיסי הכניסה, הן של אירועי ההקרנה והן של הכנסים, הולך במלואו למימון רכישת זכויות ההקרנה והשכרת מקום/ציוד ההקרנה. זכויות הקרנה לסרטים הללו עולות אלפי שקלים, והשכרת אולם הקולנוע/כנס יכול לעלות אפילו יותר (בארגון אף טוענים שהאירועים הללו הם בהפסד כספי וממומנים מקופת הארגון מהאירועים שכן מרוויחים, כנסים למשל). לנו אין שום מעורבות בניהול האירועים הללו, אנו מספקים עבור הארגון את הכתוביות והתכנים הרלוונטיים ובטח שלא באים במגע עם הכספים שלהם.
  6. השאלות בנוגע לשחרור הסרטים במסגרת השת"פ – השתדלנו לנסח את התגובה הרשמית באזור ה"שאלות ותשובות" שלנו באופן הכי לא-פסימיסטי שיכולנו. התגובה נועדה לצורך מתן תשובה מיידי לשאלות שחוזרות על עצמן בכל פעם מחדש, אחרת לא היינו טורחים בכלל להכניס את זה לאזור השאלות ותשובות. מקווים שתפיקו את המסר המתבקש ותדעו לקרוא בין השורות… יותר מזה לא נוסיף שום מילה בנושא (כי אנו מכבדים את ההסכם שלנו עם ארגון אמא"י).
  7. לסיכום – לא רק שאנו לא רואים שום רווח אישי, ואף פעם לא ראינו, אלא אנו משקיעים גם כסף מהכיס הפרטי שלנו למען הקהילה, וגם מאמץ מעבר לגבול יכולתנו וזמינותנו על מנת להפיק את הכתוביות והתכנים הנלווים – עבודה שמתחילה מתרגום מהשפה היפנית, עריכה לשונית קפדנית ובדיקה מקיפה של איכות התכנים, בהיבט הטכני של התוצר ובהיבט הפסיכולוגי של חוויית הצופה.

אנו מקווים שכל מי שקרא את ההודעה, ולא הכיר את הדברים שפירטנו, למד שהעזרה אותה אנו מבקשים רלוונטית תמיד והתרומות שאנו אוספים לא נועדו לשום רווח מלבד ההנאה שלכם מהעבודה שלנו.
 
בברכה,
צוות KaT.



12 תגובות ל“חידודים והבהרות”

  • 1

    dvir

    28 במרץ, 2016 בשעה 12:43

    תודה רבה הבנתי אבל הרבה אנשים רוצים לצפות בסרט ויש כאלה שלא יכלו להגיע לארוקון כמו למשל שזה רחוק מדי בשבילם אז אתם לא יכולים לפחות למצוא פתרון שזה יעזור לכול הצופים שלכם לצפות בסרט ???

  • 2

    יאפי

    28 במרץ, 2016 בשעה 21:23

    תודה לכם על העבודה הנהדרת שאתם עושים.
    אתם לא חייבים דין וחשבון לאף אחד.

  • 3

    רון

    28 במרץ, 2016 בשעה 22:59

    אתם יכולים לתקן תהורדה של הסרט אייר: הסרט
    בבקשה אני מנסה להוריד אותו ומתי שאני לוחץ על הורדה זה אומר שהעמוד לא נמצא
    בבקשה תתקנו את זה והמשך יום נעים

  • 4

    nicoco

    28 במרץ, 2016 בשעה 23:25

    רון: תודה שהסבת את תשומת לבנו, התקלה תוקנה.

  • 5

    רון

    29 במרץ, 2016 בשעה 15:56

    אני לא יודע עם זה בעיה הוא שלא אבל זה מראה לי שיש עמיתים וזה כותב מוריד אבל זה לא מוריד ויש לי מקום במחשב זה בעיה בטורנט ????

  • 6

    רון

    29 במרץ, 2016 בשעה 16:58

    לא משנה זה מוריד הבעיה הייתה אלצי

  • 7

    טל

    29 במרץ, 2016 בשעה 18:55

    תמיד יהיו כאלה שלא יפרגנו או יחשבו שאתם מנצלים את הכסף מהדוכן לרווח אישי. יפה שפתחתם את הפוסט הזה לעיני כולם ומקווה שלא תיתקלו בזה יותר.
    ואתם קבוצה נהדרת שמורכבת מאנשים נהדרים 🙂

  • 8

    דניאל

    30 במרץ, 2016 בשעה 21:47

    אל תקשיבו לאף אחד אתם תותחים! אני נהנה מעבודה שלכם מהתקופה שהייתי בבית הספר וחזרתי כל יום הביתה בציפייה לפרק חדש ממכם (היום אני סטודנט).
    תמשיכו ככה! אני בטוח שלעוד הרבה אנשים אתם עשיתם את הילדות!

  • 9

    דניאל רוטמן

    31 במרץ, 2016 בשעה 18:44

    תמיד הייתם ותמיד תהיו החוד של החנית של הפאנסאב הישראלי.
    אתם פשוט דוגמה לכולם, גם במקצועיות וגם בערכיות.
    תמשיכו, כל אדם שצופה בשחרורים שלכם מתאהב באיכות שלהם בהערכה רבה.

  • 10

    Ecchy boy

    1 באפריל, 2016 בשעה 16:54

    כל פאנסאב נתקע בדברים כאלה, אבל אם יש למישהו תלונות נגדכם הוא צריך לדעת שהוא יכול לקפוץ, לכם או לי…
    אתם הפאנסאב הכי טוב, עם האיכות והתרגום הכי טובים וכל מי שיש לו בעיות פשוט מסכן…
    אני מת על התרגום שלכם וחושב שאין קבוצה כמוכם! אז לדעתי פשוט כדי למחוק תגובה ולהתקדם הלאה.

    נ.ב, סורי שלא קניתי בדוכן שלכם לא ידעתי שהקומה השלישית פתוחה, מעניין ששאלתי מלא דוכנים ואנשי צוות ואף אחד לא ידע…?

  • 11

    פלי ^^

    14 באפריל, 2016 בשעה 13:28

    לצערנו הקהילה שלנו מלאה באנשים שחושבים שהפעלים בקבוצת סאב הם משרתיים אישים, לכן לא רק אפשר אלה צרכיך לעניש את הפעלים אלה כאשר הם לא עומדים בתקופה שהם מעוננין בה. ובאמת חבל זה הורס את הכיף זה מתיש את המתרגמים וזה גורם למספר לא קטן של קבצות להפסיק לפעול כי נמאס להם.

  • 12

    יבגני

    29 באפריל, 2016 בשעה 10:57

    שלום, השאלה שלי היא על מה הדיסקרטיות לגבי הסיבה על ההחלטה לא לפרסם את סרטי הכנסים.
    כי אני מניח שגם אם הסיבה היא כלכלית ויש הסכם עם הארגון כדי למשוך אנשים לכנס רוב האנשים יבינו אותה ובעיני היא מאוד לגיטימית. אנשים פשוט כפויי טובה, והתרגלו לצרוך את התוכן שלהם בחינם, בלי הבנה שמאחוריה יש הרבה עבודה קשה.

    בלי קשר אתם הייתם החלוצים בכל הקשור לפאנסאב איכותי כשר, היום אני בן 24 אבל זוכר את התקופה לפני 7… 8 שנים שנחשפתי דרכיכם לאנימה ועל זה אומר תודה רבה 🙂

הגב

  • שותפים

    פורטל אנימה anime-ok

  • בקרוב!